جلسه مشترک و بازدید از مرکز کنترل و پایش هوشمند شرکت توزیع نیرو برق استان البرز

 | تاریخ ارسال: 1402/8/10 | 
 در راستای گسترش روابط دانشگاه خوارزمی با صنعت و فعالیت‌های مرکز کارآفرینی و ارتباط با جامعه و صنعت، جلسه‌ای مابین نمایندگان دانشگاه‌ با مدیران و کارشناسان مرکز تحقیقات توزیع نیروی برق استان البرز در روز دوشنبه ۸ آبان ماه در محل آن مرکز در کرج برگزار گردید. طی این دیدار، جمعی از اعضای هیأت علمی دانشگاه ضمن حضور و بازدید از بخش‌های مختلف کنترل و پایش هوشمند شرکت توزیع نیرو برق استان البرز و آشنایی با تاریخچه ایجاد این مرکز به عنوان اولین مرکز پایش هوشمند و فرایند توزیع برق در کشور، از فعالیت‌های علمی و پژوهشی و فناورانه صورت گرفته در راستای توسعه این بخش مهم از شبکه تأمین برق استان مطلع شده و به بحث و تبادل نظر در خصوص زمینه‏های خدمات متقابل بین دانشگاه خوارزمی و صنعت برق استان البرز پرداختند.



در این جلسه ابتدا آقای دکتر خان بیگی، مدیر دفتر تحقیقات توزیع برق استان البرز، با بیان پیشینه ارتباطات آن مرکز با دانشگاه خوارزمی و حضور مؤثر یکی از اعضای هیأت علمی گروه برق و کامپیوتر دانشگاه در کمیته علمی و پژوهشی مرکز تحقیقات توزیع نیرو برق البرز خواستار همکاری بیشتر دانشگاه با آن مرکز در تشکیل کمیته تخصصی متشکل از اساتید مرتبط دانشگاه‌های استان البرز با محوریت دانشگاه خوارزمی گردید. سپس آقای مهندس وثیق، راهبر هوشمندسازی شرکت و آقای مهندس احمدپور، کارشناس دفتر مدیریت مصرف پایش، ضمن تشریح تاریخچه ایجاد آن مرکز در سال ۱۳۹۸، نقش مؤثر این مرکز را در مدیریت بهینه و اولویت پذیری مصرف برق همه مشترکین بخش‌های خانگی، صنعتی و کشاورزی به عنوان اقدامی حاصل از یک طرح پژوهشی ارزیابی کرد.
علاوه بر پیشنهاد تشکیل کمیته علمی تخصصی مشترک، پیشنهاد احداث نیروگاه برق خورشیدی و اجرای آزمایشی یک پروژه هوشمندسازی توزیع برق در دانشگاه و اعلام آمادگی برای جذب دانشجویان رشته‌های برق و کامپیوتر جهت طی دوره‌های کارآموزی و برقراری برنامه بازدیدهای علمی گروهی دانشجویان و اساتید دانشگاه از بخش‌های مختلف صنعت برق به ویژه پست‌های برق البرز از دیگر توافقات این جلسه بود. در پایان این برنامه آقایان دکتر کلارستاقی، عضو هیأت علمی گروه برق و کامپیوتر دانشگاه و دکتر امیری، مدیر مرکز کارآفرینی و ارتباط با جامعه و صنعت، دیدگاه‏ها و پیشنهادات خود را برای استمرار تعاملات طرفین بیان کردند. دکتر امیری ضمن تقدیر از اقدامات مهم و ارزنده شرکت برق البرز در راستای هوشمندسازی پایش و مدیریت بهینه مصرف برق، آمادگی دانشگاه را برای توسعه همکاری‌های فی مابین، در زمینه‌های مختلف مورد علاقه به ویژه تعریف طرح‌ها و پروژه‌های مشترک اعلام کرد و مقرر گردید جلسه بعدی طرفین در آینده نزدیک در دانشگاه خوارزمی برگزار شود.

 



CAPTCHA

دفعات مشاهده: 801 بار   |   دفعات چاپ: 77 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر